Fredag 13e, eller onsdag 1a ?

De är ju frågan de!!

Kan ju tala om för er gott folk att idag har varit en av dom jobigaste dagarna i mitt liv !

Mitt lilla barn har haft sånt jäkla oflyt hela dagen :(
De började i morse vid halv sex tiden så vaknade den lillebusen, jag tog upp honom och bytte bajs blöja som vanligt.. fortfarande hemskt lös i magen och stora blåsor i stjärten sen insidenten med idiot dagiset.
Efter en sisådär 4 bajsblöjor till så kryper vi ner i min säng och vilar lite, rätt var de var så fick jag en fin liten kräka över mig...

Men sen vart de inge mer med de, efter några lortblöjor till så ringde jag hälsocentralen för att få hjälp med såren i charlies rumpa, de blir ju liksom inte bättre av att jag är där och torkar hela tiden... han skriker i högan sky så fort jag tar av honom blöjan :( stackars liten va ont de måste göra :(

Väl på HC så får charlie en bedövninssalva till rumpen, byter blöja och vi klär på oss för att gå då ropar sköterskan på oss och vill ha avföringsprov. Jag ställer ner charlie på golvet, säger till mamma att hålla koll på honom medans jag gräver i bajset. Mamma reser sig och går mot Challe och han börjar röra sig mot henne.
Han halkar, slår i bakhuvudet i dörr karmen!!!

Så rädd som jag vart då har jag nog aldrig varit i hela mitt liv, den smällen lät som nån slog ett brännbollsrack mot en metall vägg.. Hemskt!

Tur var ju att vi var på plats, en sköterska kom springandes med kylklampar och hela kittet. Hon kännde på huvudet och de hade inte gått hål. Tack och lov !

Hon sa att så länge han inte spyr så är de ingen fara men han ska helst inte sova..

Vi gick hem och han var jätte trött så han fick sova en liten stund iaf, när han vaknade så var han ganska pigg lekte lite och myste.. sen helt plötsligt kom han in i köket och tittade på mig och hällde ur sig världens kaskadspya!! PANIK !! Ringde 1177 och hon sa att antingen tar vi oss in till akuten i en jävla fart eller så skulle dom skicka en ambulans

Sparkade upp C och in till gävle fort som aldrig förr, Charlie var pigg och glad i bilen hela vägen tills strax innan första rondellen då brast de, spya efter spya, hela jag, hela han, hela stolen och ryggstödet på sätet var dränkt. puke överallt! Jag kastar upp lilleman på axeln och springer, fick gå före hela kön . Kan bero på att de droppa om oss?

Vi fick ett rum dirr. Spya ända in på t-shirten hade han, gått igenom overol, tjocktröja och halsduk.. Då kanske ni förstår att de var en heldel som kom upp...

Dom lyssnade och klämmde på charlie men fick absolut inte ta något blogtryck, han vägrade!
Efter en fick vi besked om att vi slapp bli inlagda, eftersom att han inte var medvetslös.
Alltid skönast att vara hemma, och vi var ändå där i nästan två timmar så de känndes tryggt att åka hem. En hjärnskakning, en kortsväng av magsjuka, sår i hela rumpen.. för mycket på en dag !!

När vi kom hem så fick han sig ett bad, la en kräka i vattnet så de var bara att göra om, han fick sova en timme efter de och sen har vi legat och kramats i soffan hela kvällen <3 Nu sover han och jag ska snart gå in och nypa han i kinden så att han inte blir medvetslös? en gång i timmen fram tills kl 01:00 ska jag göra de, sen så får vi sova och hoppas på en bättre dag i morgon !


Ojoj de vart visst en hel novell .. Sleep tight!


Kommentarer


Hit me:

Namn:
Slapp arsel?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0